! Blog został przeniesiony, obecnie dostępny jest pod adresem: introwertyczka1.wordpress.com !

27.07.2015

Dlaczego nie lubię ścielić łóżka?

Każdy irracjonalny lęk ma swoją racjonalną przyczynę. Każdy senny koszmar ma swój początek na jawie. Każde urojenie kiełkuje z drobnego ziarnka prawdy.

Myślisz o mnie "dziwna", myślisz "bezsensowna" - taka, siaka i owaka. Co to jednak znaczy "dziwna"? Ona jest dziwna - tzn. dokładnie to samo, co Nie rozumiem jej. Niezrozumienie zawsze jest przyczyną osądzania. Ale czy tak być musi?

Odmieniec

Dziwna to nie znaczy gorsza, głupsza, pierdolnięta wariatka. To znaczy po prostu, że nie rozumiesz. I tyle. Moje zachowanie wydaje ci się bezsensowne, gdyż masz inny bagaż doświadczeń, inną wrażliwość, żyjesz w innych warunkach i po prostu jesteś inny/inna. Inaczej reagujesz, masz wpojone inne wartości, zwracasz uwagę na to, na co ja nie zwracam, i odwrotnie.

Nie mów "coś z tobą nie tak". Staram się znaleźć swoje miejsce na świecie tak jak ty, tak jak on, ona i oni też. Tak jak wszyscy się starają, tak i ja się staram. Nie wychodzi - trudno. Próbuję się jakoś przystosować i odnajdywać w zastanej rzeczywistości. Robiłam i robię to, co jest niezbędne do przetrwania w warunkach, w jakich przyszło mi żyć.

Nauczyłam się zachowań, które jak się później okazało, nie są akceptowane przez normy społeczne. W domu były niezbędne do przetrwania, w świecie zewnętrznym okazały się być całkowicie nieprzydatne i wręcz szkodliwe.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Powiązane posty:

Normy normalności
Samotność i przepaść
O zmienności i niezmienności czasów
Nie wiem. A czy ty wiesz?
Oddaj młotek - wiersz
Sztuczny sen - wiersz
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Nie zawsze świat okazuje się taki, jakim przedstawiano go w domu i w szkole. Kiedy mechanizmy sprawdzające się przez lata, nagle w dorosłym życiu okazują się niepożądane, wówczas następuje totalny szok. Jak to, dlaczego, więc jednak trzeba zupełnie inaczej?

Inaczej... czyli właściwie jak?

W domu rodzinnym uczymy się wielu rzeczy, które mają nam być przydatne w życiu. Gorzej jest, gdy ten dom rodzinny stoi zbyt daleko od drogi. A okna na świat ma pozasłaniane szczelnie roletami.

Kiedy byłam mała, często dręczyły mnie koszmary senne. Budziłam się przerażona z płaczem, gdy na zegarkach królowała głęboka noc. Kiedy dorosłam, zrozumiałam, że nie należy bać się duchów i potworów, gdyż największe potwory żyją w nas samych, zaś jednym z największych koszmarów jest permanentne nierozumienie: siebie i innych.

Odkąd to wiem, już nie boję się śnić. Boję się momentu przebudzenia.

Archiwum bloga

! Blog został przeniesiony, obecnie dostępny jest pod adresem: introwertyczka1.wordpress.com !
Kopiowanie tekstów jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Facebooku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Introwertyczka na Weheartit Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Bloglovin Adres e-mail

O mnie

Moje zdjęcie
Mam na imię Daria i w przestrzeni internetowej jestem głównie nawiedzoną multiblogerką. Założyłam blogi z niezwykle banalnego powodu: po to, aby prezentować publiczności swoją twórczość. Tak się składa, że internet i funkcjonujący w jego ramach blogger oferują taką możliwość, więc czemu z niej nie skorzystać?

W chwili obecnej blogowanie pozwala mi zarówno na wyrażanie siebie, jak i na uporządkowanie swoich rozbieganych myśli. Wciągnęło mnie od pierwszej chwili i nie ukrywam, że sporą większość czasu w sieci poświęcam właśnie prowadzeniu blogów. :-) Mam ich kilka i każdy z nich jest dla mnie ważny.

Zachęcam również do wypowiadania się na Forum dla Ciebie, a także do zapoznania się z moją ofertą w zakresie pomocy blogowej: Ulepsz swój blog z Introwertyczką!.