! Blog został przeniesiony, obecnie dostępny jest pod adresem: introwertyczka1.wordpress.com !

03.06.2015

Po pierwsze: nie szkodzić

Każdy z nas miewa w życiu różnego typu upadki, porażki, rozczarowania. Każdy z nas ma swój bagaż emocjonalny, z którym umie sobie poradzić albo nie umie. Każdy zrobił coś, czego bardzo żałuje, czego się wstydzi, czym sam sobie zaszkodził: fizycznie, psychicznie lub emocjonalnie.

Jednak jest takie coś, co sprawia, że szkodzimy sobie podwójnie, dodatkowo, rzekłabym: ponadprogramowo. Tym czymś jest depresja.

Depresja odbiera energię, chęci, szacunek do samego siebie. Zabija powoli, acz skutecznie.

Depresji nie wolno lekceważyć. Depresja to nie fochy, lenistwo, wymówka - to poważna choroba, która może zabić albo zepchnąć na samo dno.

W życiu zdarzają się różne sytuacje, nie zawsze pozytywne. Nie zawsze możemy dostać to, czego potrzebujemy, i bardzo często nie możemy otrzymać tego, co otrzymać od świata powinniśmy. Jednak bez względu na to wszystko ważna jest jedna podstawowa rzecz, o której musimy pamiętać:

Nie możemy sami sobie szkodzić!


Najważniejsze jest to, żeby nauczyć się wybaczać sobie, być dla siebie wyrozumiałym, nie oceniać się zbyt surowo, nie porównywać się w kółko z innymi i, przede wszystkim, być samemu dla siebie najlepszym przyjacielem. 

Dokładnie tak - trzeba być dla siebie swoim własnym najlepszym przyjacielem, polubić i pokochać samego siebie. Zaakceptować siebie, swoje błędy z dawnych lat, swoje złe decyzje i swoje przywary.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Powiązane posty:

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Przeszłości nie zmienię, złych decyzji nie odkręcę. Jestem, kim jestem - sobą. Inna już nie będę.

Najgorsze, co można zrobić w życiu, to sukcesywnie szkodzić samemu sobie, dołować się i dobijać dokumentnie. W każdej życiowej sytuacji, w każdym niekorzystnym położeniu, musisz wiedzieć, że lubisz i akceptujesz siebie. Musisz mieć tą pewność, że siebie kochasz, że jesteś swoim najlepszym przyjacielem. Tańcząc na cienkiej linie, musisz wiedzieć i mieć pewność, że utrzymasz równowagę.

Niezłomna pewność siebie, pełna akceptacja swojej osoby, wyrozumiałość dla siebie, wybaczanie sobie, pogodzenie się ze sobą - to wielka sztuka, jak również baza do zbudowania własnej wartości.

Można nie mieć pieniędzy, można nie mieć pracy, można czuć się nieszczęśliwym i totalnie samotnym, można nie mieć komu się wyżalić, można mieć wady fizyczne i psychiczne, można czuć się zagubionym - ale zawsze i wszędzie trzeba być samemu dla siebie swoim najlepszym przyjacielem. 

Może nie być wokół ciebie absolutnie żadnych ludzi, ale mimo to i tak zawsze możesz mieć pod ręką najlepszego przyjaciela: samego siebie.

Archiwum bloga

! Blog został przeniesiony, obecnie dostępny jest pod adresem: introwertyczka1.wordpress.com !
Kopiowanie tekstów jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Facebooku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Introwertyczka na Weheartit Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Bloglovin Adres e-mail

O mnie

Moje zdjęcie
Mam na imię Daria i w przestrzeni internetowej jestem głównie nawiedzoną multiblogerką. Założyłam blogi z niezwykle banalnego powodu: po to, aby prezentować publiczności swoją twórczość. Tak się składa, że internet i funkcjonujący w jego ramach blogger oferują taką możliwość, więc czemu z niej nie skorzystać?

W chwili obecnej blogowanie pozwala mi zarówno na wyrażanie siebie, jak i na uporządkowanie swoich rozbieganych myśli. Wciągnęło mnie od pierwszej chwili i nie ukrywam, że sporą większość czasu w sieci poświęcam właśnie prowadzeniu blogów. :-) Mam ich kilka i każdy z nich jest dla mnie ważny.

Zachęcam również do wypowiadania się na Forum dla Ciebie, a także do zapoznania się z moją ofertą w zakresie pomocy blogowej: Ulepsz swój blog z Introwertyczką!.