! Blog został przeniesiony, obecnie dostępny jest pod adresem: introwertyczka1.wordpress.com !

22.06.2015

5 mocnych argumentów przeciwko dobrym radom

Dawno dawno temu, jeszcze w czasach podstawówki, przeczytałam pewnego dnia bardzo fajny kawał. Może nie tyle bardzo fajny, co bardzo życiowy - jak się później okazało.

Dobre rady


Idzie sobie facet ulicą. W którymś momencie zauważa dość dziwny napis na jednym z szyldów:

Dobra rada dla każdego - od 1 zł do 100 zł


Facet patrzy się dłuższą chwilę na ów napis i w końcu zaciekawiony wchodzi. Wyciąga złotówkę i mówi do grubasa za biurkiem:
- No to ja poproszę o taką dobrą radę za złotówkę!
- Gdy jest pochmurny dzień, proszę zabrać parasol wychodząc z domu. W ten sposób uniknie pan przemoknięcia.
- Panie, co to za rada?!? Przecież to każde dziecko w przedszkolu wie!
- A czegoś się pan spodziewał po jednej złotówce?
- No dobra - facet wyciąga banknot 50-złotowy - to daj pan jakąś porządną radę.
- W przyszłym tygodniu będzie promocja w tym sklepie naprzeciwko, wszystko za pół ceny. Radzę tam przyjść i to najlepiej w poniedziałek z rana, gdyż wtedy jeszcze będzie najlepszy towar.
- Nooo, to już jest jakaś konkretniejsza rada! - facet myśli i po chwili wahania wyciąga jeszcze 100 zł i zdecydowanym ruchem kładzie na biurko - a teraz poproszę o jakąś naprawdę bardzo dobrą poradę!
- Panie, załóż pan taki geszeft, jaki ja mam!


Powiem szczerze: w dzieciństwie mnie ten kawał rozśmieszał, ale tak... normalnie, jako zwykły kawał. Dopiero, gdy dorosłam, zaczęłam dostrzegać niezwykłą mądrość życiową płynącą z tej prostej historyjki. Szczególnie w dobie różnej maści "kołczów" nabrała ona zupełnie nowego znaczenia. Najwięcej na "dobrych radach" zawsze zyskują... udzielający takowych.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Powiązane posty:

Dobre rady zawsze w cenie?
Dobre rady - wiersz
Wyjdź do ludzi, znajdź sobie kogoś
Pokutne rozmowy
Porady z dupy - najgorsza odmiana dobrych rad
Teksty motywacyjne - czy faktycznie motywują?
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

A więc teraz już konkretnie: dlaczego aż tak bardzo nie lubię dobrych rad? Ponieważ dając mi dobre rady...

  • uważasz, że jesteś ode mnie lepszy, mądrzejszy i na pewno wiesz lepiej, co jest dla mnie dobre. W związku z tym rada takiego mędrca jak ty powinna być dla mnie zaszczytem i wybawieniem od zła wszelkiego;
  • zakładasz już z góry, że na pewno robię coś źle, niewłaściwie lub że mi się nie chce. No i że jest coś ze mną nie halo;
  • nie wierzysz mi, że robię wszystko to, co obecnie jest w mojej mocy. Nie dajesz wiary, że maksymalnie dysponuję środkami, które aktualnie życie mi podsuwa;
  • w twoich oczach jestem takim nieporadnym stworzonkiem, 5-letnim dziecięciem, które trzeba naprowadzić na właściwą ścieżkę, a ty jesteś wielkim mądrym panem nauczycielem;
  • przyjmujesz paradygmat, że to, co proponujesz bądź to, co pomogło tobie, mnie również musi. W związku z tym nie uważasz mnie za odrębną indywidualną jednostkę, a jedynie za wtórny obiekt twojego punktu widzenia, twojej wizji świata. I uświadom sobie, że tylko twojej.

Archiwum bloga

! Blog został przeniesiony, obecnie dostępny jest pod adresem: introwertyczka1.wordpress.com !
Kopiowanie tekstów jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Facebooku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Introwertyczka na Weheartit Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Bloglovin Adres e-mail

O mnie

Moje zdjęcie
Mam na imię Daria i w przestrzeni internetowej jestem głównie nawiedzoną multiblogerką. Założyłam blogi z niezwykle banalnego powodu: po to, aby prezentować publiczności swoją twórczość. Tak się składa, że internet i funkcjonujący w jego ramach blogger oferują taką możliwość, więc czemu z niej nie skorzystać?

W chwili obecnej blogowanie pozwala mi zarówno na wyrażanie siebie, jak i na uporządkowanie swoich rozbieganych myśli. Wciągnęło mnie od pierwszej chwili i nie ukrywam, że sporą większość czasu w sieci poświęcam właśnie prowadzeniu blogów. :-) Mam ich kilka i każdy z nich jest dla mnie ważny.

Zachęcam również do wypowiadania się na Forum dla Ciebie, a także do zapoznania się z moją ofertą w zakresie pomocy blogowej: Ulepsz swój blog z Introwertyczką!.