! Blog został przeniesiony, obecnie dostępny jest pod adresem: introwertyczka1.wordpress.com !

20.01.2014

Z wordpressa do bloggera

Podjęłam dzisiaj decyzję o przeniesieniu tego bloga z wordpressa do starego, dobrego i sprawdzonego bloggera. Wprawdzie wordpress jest profesjonalny i ma wiele zalet, jednak doszłam do wniosku, że to nie jest serwis dla mnie.

Najbardziej na wordpressie denerwuje mnie, że żądają tam opłat za byle drobiazgi. Chcesz wstawiać skrypty? Płać. Chcesz lepsze motywy? Płać. Chcesz jakiekolwiek wtyczki? Płać. Wszędzie przypominali o płaceniu, nawet w kokpicie, tuż po wejściu na panel. To było dość irytujące. Na darmowym koncie czułam się tam trochę jak dziad i obywatel drugiej kategorii. Na bloggerze dostęp do HTML, CSS, wstawianie szablonów z zewnątrz i dodawanie skryptów jest całkowicie za darmo i bez żadnych problemów.

Na wordpressie nie mogłam nawet wstawić skryptu z informacją o cookies, ponieważ tam nie ma żadnej możliwości wstawienia jakiegokolwiek skryptu. Jest widget HTML, ale nie odczytuje on skryptów. Ze strony statycznej też nie dało rady. Wydawać by się mogło, że w takiej sytuacji wordpress jako usługodawca powinien sam zainstalować jakieś info o cookies. Nic z tych rzeczy, nie płacisz, to się sam martw ewentualnymi skutkami prawnymi braku stosownego ostrzeżenia. Przeglądałam nawet ich pomoc techniczną, żeby wiedzieć, co w takiej sytuacji mam zrobić. Była porada, żeby przez widget HTML wstawić banner z informacją o ciasteczkach. Tak, będzie on bardzo widoczny zważywszy na fakt, że większość szablonów ma sidebar u dołu. Naprawdę, bardzo śmieszne. Płatni użytkownicy mają do dyspozycji specjalną wtyczkę instalującą skrypt cookies. Darmowi mają figę z makiem i pasternakiem. 

Oczywiście na bloggerze również istnieje możliwość wykupienia domeny i posiadania krótszego adresu, bez blogspot.com w końcówce. Jednak ja jako darmowy użytkownik nie czuję się tu jak dziad kalwaryjski, któremu non stop przypomina się o płatnych funkcjach i o tym, że jak zapłacisz, to będziesz mógł wstawić to, tamto i owamto. Na bloggerze mogę kontrolować swoje blogi od początku do końca i naprawdę jestem ich właścicielką. Jako darmowy użytkownik wordpressa w zasadzie nic nie mogę i jestem nikim. Płatni mają jakieś wtyczki, bogate możliwości edycji, natomiast darmowi powinni się w ogóle cieszyć, że serwis ich toleruje.

Można zadać sobie pytanie, że skoro tak uwielbiam blogspot, to po co zakładałam ten blog gdzie indziej? To trochę głupie, ale z uwagi na bardzo osobisty charakter tego bloga po prostu chciałam, żeby był w jakimś mniej popularnym i zupełnie nowym dla mnie miejscu. Piszę tutaj często o sprawach dla mnie trudnych i jest to swego rodzaju nowość. Moje pozostałe blogi nie mają zbyt osobistego charakteru, są jakby bezosobowe, występuję w nich jako osoba tworząca lub doradzająca, zaś ten przybiera niekiedy formę pamiętnika. To zupełnie inny rodzaj bloga i z tego względu chciałam, by był w zupełnie innym serwisie.

Chciałam, spróbowałam i w rezultacie szybko wróciłam na stare śmieci. Na bloggerze jestem właścicielką swoich blogów i w razie konieczności lub chęci wstawienia czegoś po prostu to wstawię bez martwienia się, że np. nie mam dostępu do sekcji <head>. Wolę czuć się jak normalny webmaster niż jak potencjalne źródło zysku i użytkownik gorszego sortu na prawach blogowicza.

Ten blog od pozostałych różni się szablonem, który jednak póki co jest jeszcze trochę niedopracowany. Zajmę się tym, jak to mówią, na dniach. :-) Tymczasem zapraszam wszystkich odwiedzających do zapoznania się z nowym terenem.

Archiwum bloga

! Blog został przeniesiony, obecnie dostępny jest pod adresem: introwertyczka1.wordpress.com !
Kopiowanie tekstów jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Facebooku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Introwertyczka na Weheartit Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Bloglovin Adres e-mail

O mnie

Moje zdjęcie
Mam na imię Daria i w przestrzeni internetowej jestem głównie nawiedzoną multiblogerką. Założyłam blogi z niezwykle banalnego powodu: po to, aby prezentować publiczności swoją twórczość. Tak się składa, że internet i funkcjonujący w jego ramach blogger oferują taką możliwość, więc czemu z niej nie skorzystać?

W chwili obecnej blogowanie pozwala mi zarówno na wyrażanie siebie, jak i na uporządkowanie swoich rozbieganych myśli. Wciągnęło mnie od pierwszej chwili i nie ukrywam, że sporą większość czasu w sieci poświęcam właśnie prowadzeniu blogów. :-) Mam ich kilka i każdy z nich jest dla mnie ważny.

Zachęcam również do wypowiadania się na Forum dla Ciebie, a także do zapoznania się z moją ofertą w zakresie pomocy blogowej: Ulepsz swój blog z Introwertyczką!.